Pages

Tuesday, July 27, 2010

bacalah...

hri nie aku rase mcm nk bercerita ckit la..hari tue 2 hari lepas, aku g la jalan2 kt cs..saje time2 rehat, citu jer la tmpt yg pling dekat nk melangkah..g la ngan dak2 prktikal yg len..

tiba cs, tmpt 1st aku masuk ialah kedai buku Popular..hmpir 1jam aku kt citu kot..mule2 mesti la dok mentelaah novel2..smpt jgk la aku merembat 2 bijik novel wat tatapan harian..huhu

aku xtaula skrg nie knpe aku suke sgt bce novel tntang perkhwinan yg ditentukan keluarga..aku rase mcm 1 hari nnt aku akan mnjadi watak dlm novel tersebut..huhu tpi kn fikir secara logiknya, prkhwinan ditentukan keluarga nie xsalah..pd aku, kalau baik dimata mak ayah aku, baik jgk lah dimata aku..cewah!! haha tpi kalau btol la idup aku cmtu 1 hari nnti, aku redha jer..aku xkisah pon..=) (mcm da pasang angan2 jer)

pas abis mentelaah novel2 tersebut, aku g la kt bhgn motivasi..tiba2 jer hati aku nie teringin nk bace buku2 motivasi nie..untuk kebaikan diri aku jgk..then aku terpandang 1 buku nie..mcm best jer n blh aku jadikan petunjuk dan iktibar dlm idup aku..tajuk buku nie "Jangan Bersedih Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia" by Dr Aidh Abdullah Al-Qarni..

buku nie mangimbau wanita untuk hidup bahagia dengan agamanya, merasa senang dengan kurnia Allah yang telah dianugerahkan kepadanya, dan bergembira dengan pelbagai nikmat yg telah dimiliki..

dlm buku nie jgk ade byk cerita yg mungkin ada persamaan dgn idup kita, yg blh kita jadikn iktibar or sbg nya..mengikut kata pengarang nya, pas abis bce buku nie, kita blh la ucapkn selamat tinggal pd kesedihan, tinggalkn kegelisahan, hindarkn lorong2 kesengsaraan, dan jauhkn diri dr putus asa dan kegagalan..(skema nye ayat aku)

tpi tue la, hri tue xterbeli jgk, cter jer lbih aku nie..hehe bkn ape, xckup duit..tpi hri nie mcm nk g beli laa..rehat kang g la jln2 ctu jap..mesti nk beli jgk buku tue ok!!

No comments:

Post a Comment