Pages

Wednesday, April 28, 2010

bLaja daRi keSiLapaN

setiap org mgkin ade or penah melakukan kesilapan..kt dri sndiri, org len, family, or kwn2...atau pon org yg wat silap kt kite..even besar cmne pon salah or silap tue, kite msti memaafkn org tue..btol x?? tpi klu die xmaafkan, cmner tue??

aku pnah n byk jgk r wat silap..tpi kali nie aku btol2 terase hati sbb org tue xnk maafkn aku..dh la xjelaskan pape kt aku, xde prbincangan..stiap org pon mmg akan marah klu org wat salah, tp cubelah ade sikap memaafkan sesame manusia tue..huhuhu bkn ape la, dh byk kali aku mntak maaf..tp mcm org bodoh jer die wat aku..bkn la aku nk terhegeh2 ke ape ke..

lgi 1, jgn la mengulangi kesilapan yg penah kite wat..kite dh tau bnde tue cmne, sbb n akibat nye, buruk baiknye..tpi knpe manusia nie degil sgt?? nk jgk wat lgi sume tue..cntohnye cam aku nie laa..dlu dh penah kena tipu, skrg nie kena tipu lgi..apsal cpt sgt percaye ckp org?? last2, diri sndri yg susah, yg merana n mcm2 rase lgi la..byk sgt rase nk dinyatakan disini, tpi tkut pnjang sgt plak..

so, skrg nie cube terima kenyataan yg aku nie dh xwujud lgi dlm  hati die, or dlm idup die..atau mmg xpenah wujud lgsung dlm hati die tue..mgkin dulu tue cume kate2 di bibir die shje...ye, bak kate die jgk la..syg tue blh diluahkan bile2 mase n pd sape2 jua..so nmpaknye, mmg aku nie xpenah wujud la kn dlm hati die tue..

so, kesimpulan kt cni, jgn mudah sgt percaye ckp org..org yg kite knal da bertaun2 pon blh tipu kite, apatah lgi org yg bru knal xsmpai sebln..mcm bangang!!! so, pkir2kan lah n slmt beramal.....=)


p/s: tajuk len, jln cter kt bwh2 da lain..lari topik tol aku nie..huhu

No comments:

Post a Comment